Jakie plusy, a jakie minusy posiadają kampanie Google Ads? – Dowiedz się, zanim postawisz na to rozwiązanie!

Dziś nie można wyobrazić sobie sprawnego funkcjonowania firmy w sieci, bez marketingu internetowego, który stanowi wręcz pewną podstawę. Internet niesie za sobą ogrom możliwości, jeżeli chodzi o reklamę, a fundamentem jest tutaj marketing w wyszukiwarce. Wszystko z uwagi na to, że jest ona narzędziem, które w największej części służy klientom do poszukiwania wszelkich informacji o różnych produktach i usługach. To wszystko sprawia, że kampanie Ads są tak popularne, a klienci tak chętnie po nie sięgają.

Kiedy w ścisłym kręgu naszych zainteresowań znajdują się kampanie Google Ads, na pewno warto rozejrzeć się za dobrą agencją marketingu internetowego, która będzie w stanie zaoferować nam skuteczne usługi. Wcześniej jednak, powinniśmy zaznajomić się z funkcjonowaniem tej formy reklamy, a pomoże nam wyłonienie podstawowych plusów i minusów Google AdWords.

Google AdWords – plusy…

Jako, że system Google Ads AdWords gwarantuje klientom masę korzyści, jawi się jako rozwiązanie niezwykle popularne. Dzięki niemu, jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej liczby klientów w szybkim czasie, za pomocą swojego przekazu reklamowego. SEO, czyli pozycjonowanie wymaga cierpliwości, a na efekty należy czekać długie miesiące, aby faktycznie uzyskać wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chodzi o reklamy AdWords, natychmiast zauważymy efekty reklamy. Konieczne jest tylko przygotowanie kampanii oraz opłacenie realizacji. Jeśli tę przygotuje się należycie, bardzo szybko nasza reklama pojawi się w górnej części wyników wyszukiwania.

Wyjątkowo docenia się fakt, że klient ma dostęp do różnego typu statystyk. Stale możemy śledzić dane oraz skuteczność realizacji działań kampanii Google Ads. Dowiemy się, jakie frazy kluczowe są wpisywane przez internautów najczęściej, a które z nich, generują największe liczby, jeżeli chodzi o kliknięcia. W związku z tym, kampania może być ciągle optymalizowania w systemie, a dodatkowo możemy natychmiastowo reagować na wszelkie sytuacji, do jakich może dojść.

Z uwagi na to, że obecnie triumfy święcą urządzenia mobilne, reklamy AdWords są świetnie dostosowane do ich potrzeb i wymagań. To właśnie sprawia, że nie ryzykujemy utraty klienta, który posługuje się głównie smartfonem bądź tabletem. Należy mieć to na uwadze, co potwierdza fakt, że z urządzeń mobilnych korzysta przeszło połowa wszystkich użytkowników Internetu.

Google Ads i jego minusy…

Chociaż system reklamowy AdWords przedstawia klientom mnóstwo zalet, skrywa też pojedyncze wady, o których warto pamiętać. Z pewnością powinniśmy mieć na uwadze zmieniające się koszty. Jako, że Internet to niezwykle dynamiczny twór, częste zmiany funkcjonowania będą odczuwalne. W momencie, kiedy podejmujemy się realizacji kampanii Google Ads, wymaga się ciągłej kontroli tego, co z nią się dzieje, a szczególnie jeżeli chodzi o związane z nią wydatki. Powinno nam zależeć na możliwość natychmiastowego reagowania. Jako jeden z minusów jawi się też ograniczenie związanie z limitem znaków w treści naszej reklamy. W nagłówku, może znajdować się nowiem maksymalnie 25 znaków, a poszczególnie linijki mogą mieć jedynie 35 znaków. To oczywiście nie za wiele, dlatego podczas przygotowywanie treści naszych reklam, należy odpowiednio do tego podejść, aby było to dobrze przemyślane. Musza one być zatem nie tylko dość krótkie, ale też jednocześnie tak zbudowane, by przykuwały uwagę naszego potencjalnego klienta.