Ogólna

Czy istnieje szansa, że firmowy blog i SEO będą ze sobą dobrze współpracować?

Znaczenie content marketingu stale rośnie, a zatem posiadanie bloga firmowego stało się wręcz czymś normalnym. Witryny tego typu funkcjonują wszechobecnie, jednak nie wszyscy wiedzą do końca, jaka jest ich faktyczna funkcja. Istnieje mnóstwo korzyści, jakie może przynieść prowadzenie takiego bloga, natomiast trzeba wiedzieć jak wykorzystać jego potencjał.

Co jest potrzebne, aby móc prowadzić firmowego bloga?

Dla uzyskania skutecznych działań z dziedziny SEO blog będzie wyjątkowo pomocną formą, a ponadto wesprze też promocję naszej marki. Jedyne co jest nam do tego potrzebne to komputer z dostępem do Internetu, a także łatwość w tworzeniu wartościowych wpisów. Wbrew pozorom, nie ma tu konieczności stosowania specjalistycznych narzędzi, ani też zatrudniania ekspertów. To, co jest jednak bardzo istotne, to spore pokłady cierpliwości, ponieważ na efekty przyjdzie nam zazwyczaj nieco zaczekać.

Doskonałe relacje, na linii marka – klient

Prawidłowo obsługiwany firmowy blog, będzie mógł posłużyć jako okno wystawowe, przedstawiając naszym klientom, że za znanymi im usługami lub produktami oraz logotypem, stoimy my sami, czyli osoby kompetentne. Dzięki temu, możemy otworzyć się na klientów, a także możliwość lepszego odbioru marki. Na pewno warto odpowiadać na pojawiające się komentarze. Pokażemy tym, że liczymy się z opinią i zdaniem klienta, ale również nasza marka uzyska swój „głos”. Polubienia i udostępnienia są wyjątkowo istotne i stają się nie tylko szansą na wzrost zasięgu, ale też wskazówką dla nas, co szczególnie interesuje naszych odbiorców. Zapamiętanie naszego bloga przez użytkowników sprawi, że chętnie będą do niego wracać.

Artykuły ekspercki i ich wpływa na efektywny proces pozycjonowania

Jeśli nasze cele nakierujemy głównie na sprzedaż produktów i usług, zwykle to właśnie my będziemy mieć największą wiedzę na ich temat. Warto to wykorzystać dzieląc się informacjami, chociażby w formie wpisów i poradników, które tak naprawdę mogą być związane z produktami, ale wcale nie muszą. Jest to sygnał dla czytelników, że w danej dziedzinie jesteśmy ekspertami, dlatego swobodnie można nam zaufać.

Chociaż na blogu zwykle publikujemy tylko same teksty, mamy jednak znacznie więcej opcji. Na pewno warto stosować też infografiki i materiały wideo, które mogą też być wykorzystane w social media. Treści tego typu mogą się rozprzestrzeniać nawet viralowo.

Jakiego typu wpisy, warto publikować na blogach SEO?

Duże znaczenie content marketingu sprawia, że same podstawowe informacje będą niewystarczające. W wypadku dużego ruchu i ciągłego pojawiania się nowych treści, użytkownicy chętniej wchodzą na stronę, a jeśli nie, trudno będzie nie tylko utrzymać ich uwagę, ale także informować ich o pojawianiu się produktów i usług w ofercie.

Kiedy witryna nie doświadcza regularnych aktualizacji, staje się źle widziana przez Google, a to często powód tego, że cierpi na tym pozycjonowanie bloga. Systematyczne publikację nowych artykułów, które ciekawą czytelników powodując jednocześnie ruch oznacza po prostu, że strona dobrze się rozwija. W kwestii pozycjonowania stron intrnetowych w wyszukiwarce Google, jest to szalenie istotne.

Pozycjonowanie i optymalizacja bloga SEO

Gdy chcemy, aby wzrosła liczba odwiedzin naszej strony, warto poświęcić swój czas na prowadzenie firmowego bloga. Ciekawe treści będą bardzo pomocne, a każdy czytelnik chętnie podzieli się tym również ze znajomymi. Wszelkie udostępnienia na innych blogach oraz w social media powoduje tylko, że pozyskujemy kolejne linki, które przekierowują na naszą stronę, podbijając nam liczbę wyświetleń. Dobrze napisane artykuły nie tylko generują wejścia odwiedzających, ale też tym samym wspierają pozycjonowanie. Potrzebne jest też, systematycznie aktualizowanie opublikowanych już informacji, jeśli tego wymagają.